Christian Berner Tech Trade AB (publ) levererar miljövänligt högtrycksaggregat till Aqva Power AB

2015-02-24

Höga krav på miljövänlig vattenbilning gjorde att Aqva Power valde högtrycksaggregatet Aquajet 17 från Christian Berner AB. Ordern värderas till 1,4 miljoner svenska kronor och leverans sker i maj.

Aqva Power AB i Göteborg är ett renodlat vattenbilningsföretag som huvudsakligen utför handhållen vattenbilning. Vid renovering av till exempel broar, parkeringsdäck, vattentorn, silos, bassänger, kajer tar de bort skadad betong och skapar en motgjutningsyta lämplig för pågjutning av ny betong.

Deras arbetsredskap är högtryckspumpar och de är beroende av att maskinerna har tillräcklig kapacitet att klara den hårdaste betong samt att de har lång livslängd. I nuläget består deras maskinpark av fyra kompletta Hammelmann högtrycksenheter vilket nu kompletteras med ytterligare en enhet i maj.

Det senaste tillskottet, Aquajet 17, har en kapacitet på 2250 bar och 38 liter/minut alternativt 2500 bar och 34 liter/minut. Pumpen drivs av en Volvo dieselmotor som är miljöanpassad - 185 kW, 2200 rpm.

- Från första början valde vi Hammelmann på grund av överlägsen kvalitet och naturligtvis en kunnig och erfaren försäljningsorganisation hos Christian Berner AB. Aquajet 17 med motor i Final 4-utförande har vi valt främst på grund av att den i dag är det bästa miljövalet, säger Eitan Hatzofe, VD på Aqva Power AB.

Aqva Power arbetar hårt för att leva upp till sina miljövisioner och de har hela tiden satsat på att ha den miljömässigt bästa utrustningen.

Robert Areskogh, teknisk säljare på Christian Berner AB, berättar:
- Vår huvudleverantör av högtryckspumpar - Hammelmann - är en av världens ledande tillverkare av komplett högtrycksutrustning och de är dessutom miljöcertifierade. Detta gör att man får en högkvalitativ produkt som ger trygghet, nu och i framtiden.

Bo Söderqvist, CEO Christian Berner Tech Trade AB, tfn +46 (0) 31-336 69 10
E-post: bo.soderqvist@christianberner.com
www.christianberner.com

Ladda ner pressmeddelande som pdf