Christian Berner Tech Trade (publ) utser ny vd i Norge

2017-02-22

Christian Berner Tech Trade AB (publ) har utsett Herman Christian Thon till ny vd för den norska verksamheten Christian Berner AS och medlem av koncernledningen. Herman tillträder den 1 april 2017 och kommer från en position som Director Solutions and Services på GS-Hydro AS. Han efterträder Nicolai Lenschow som kommer att lämna bolaget.

— Jag är mycket glad att Herman tar över vd-rollen i Norge. Han har rätt erfarenhet och gedigen kunskap, samt en hög energinivå. Jag är övertygad om att han kommer skapa engagemang och entusiasm i Christian Berners norska team kring utvecklingen av vår verksamhet, säger Bo Söderqvist, vd Christian Berner Tech Trade.

— Det ska bli spännande att få leda Christian Berner AS och tillsammans med medarbetarna i verksamheten utveckla bolagets lönsamhet och tillväxt. Jag ser också fram emot att ingå i koncernledningen där jag kan tillföra fördjupad kunskap kring utvecklingen av tjänste- och serviceerbjudandet, säger Herman Christian Thon.

Bo Söderqvist, vd Christian Berner Tech Trade AB, tel +46 (0) 31-336 69 10
E-post: bo.soderqvist@christianberner.com, www.christianberner.com

Anna Boqvist, CFO Christian Berner Tech Trade AB, tel +46 (0) 31-336 69 86
E-post: anna.boqvist@christianberner.com, www.christianberner.com

Denna information är sådan information som Christian Berner Tech Trade AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 februari, 2017 kl. 11:15 CET.

Ladda ner pressmeddelande som pdf